środa, 21 maja 2014

Z czym na Majorce kojarzy się Polska?

i spółka; Z czym na Majorce kojarzy się Polska?Kilka lat temu wspólnie z koleżanką na cel naszej letniej eskapady wybrałyśmy Majorkę. W tym czasie miałam mętne pojęcie o Majorce. Kojarzyłam, że jest to wyspa, należąca chyba do Hiszpanii. Wstyd, ale tak było. Za to mogłabym wymienić wszystkie wyspy Oceanii. Ja się muszę wstydzić, a osoby zatwierdzające podstawy programowe nie. Gdzie tu sprawiedliwość? Siłą rzeczy na pytanie z czym kojarzy mi się Majorka odpowiedziałabym zgodnie z prawdą, że z niczym. Teraz pewnie wspomniałabym o tabunach turystów z Niemiec.

i spółka; Z czym na Majorce kojarzy się Polska?

Okazuje się, że Majorkańczycy są lepsi ode mnie.

i spółka; Z czym na Majorce kojarzy się Polska?

Raz wybrałyśmy się na zwiedzanie stolicy Majorki, Palmy. Obowiązkowym punktem w naszej wędrówce była katedra. Kupując bilety wstępu rozmawiałyśmy w naszym pięknym języku ojczystym. Nasza mowa tak odmienna od słyszanego na każdym kroku języka niemieckiego zwróciła uwagę biletera. Zapytał nas skąd jesteśmy. My, że z Polski. Wtedy zdarzyło się coś niesamowitego. Usłyszawszy naszą odpowiedź bileter rozpromienił się i zakrzyknął gromkim głosem: Bolek i Lolek. My, że tak Bolek i Lolek. Notabene nigdy nie wiem który jest który, mimo, że kilka razy sprawdzałam. Tak oto okazuje się, że na Majorce Polska kojarzy się z dwoma chłopcami, braćmi, Bolkiem i Lolkiem. Naszym produktem eksport.

i spółka; Z czym na Majorce kojarzy się Polska?





0 komentarze:

Prześlij komentarz