niedziela, 11 maja 2014

Jak rozmnożyć bukszpan?

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?Nie jest tajemnicą, że bukszpan jest  jedną z moich ulubionych roślin. Wykorzystałam go między innymi przy zakładaniu przedogródka, o czym pisałam tutaj. Jak do tej pory kupiłam kilkaset sadzonek bukszpanu. Pociągnęło mnie to trochę po kieszeni. Stwierdziłam więc, że czas postarać się o własne. Pierwsze próby rozmnożenia bukszpanu podjęłam dwa lata temu. Pomimo braku zbytniej troski z mojej strony, zakończyły się sukcesem.

Mam w głowie kolejne pomysły na aranżację ogrodu, ale do ich realizacji potrzebuję więcej sadzonek bukszpanu. Nie spieszy mi się. Mogę poczekać, aż pozyskam kolejne sadzonki z własnej rozsady. 

A oto mój sposób na rozmnożenie bukszpanu.

1. Przyglądam się starszym roślinom i oceniam, które pędy uciąć. Wybieram pędy tegoroczne, niezdrewniałe lub pół zdrewniałe o długości przynajmniej 10 cm.

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?

2. Odrywam dolne liście do połowy pędu.

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?

3. Dolny odcinek sadzonki zanurzam w ukorzeniaczu

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?

4. Sadzonki wkładam do podłoża wymieszanego pół na pół z piaskiem, na glębokość pozostawionych liści.

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?

5. Ustawiam sadzonki w cieniu i dbam o ich stałą wilgotność. Korzenie pokażą się w przeciągu kilku tygodni do pół roku.

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?

Sadzonki z poprzedniej próby wysadzone na stałe miejsce.

i spółka; Jak rozmnożyć bukszpan?

Powodzenia.

Dodam jeszcze tylko, że warto spróbować. O moich pierwszych sadzonkach zapomniałam i pozostały przez całą zimę na dworze. Myślałam, że nic już z nich nie będzie, ale okazało się, że dały radę.





0 komentarze:

Prześlij komentarz