środa, 21 maja 2014

Jak dostosować menu w szablonie bloga?

Jak dostosować menu w szablonie bloga pokażę na przykładzie szablonu western. Ponieważ znam jeszcze jeden sposób opisu menu, a nie jest on użyty w w/w szablonie również go przedstawię.

W szablonie western mam dwa menu opisane na różny sposób. W przypadku menu, w górnym, prawym rogu nie ma problemu. Widzimy go w bloggerze, w zakładce Układ.


Edytuję gadżet Pages - Menu.


Co mogę tutaj zrobić? Na przykład zdecydować, czy chcę żeby w prawym, górnym rogu wyświetlały się wszystkie utworzone przeze mnie strony, czy tylko niektóre. Odpowiednio do podjętej decyzji, mogę zaznaczyć lub odhaczyć pola przy nazwie stron. Mogę również zdecydować, czy chcę, aby w tym miejscu wyświetlały się linki do niektórych etykiet, lub utworzonych stron. Jeśli tak, klikam Dodaj link zewnętrzny.


Ja nie planuję na tym etapie dodawać linku zewnętrznego. Ale może ty masz taki zamiar. Jeśli tak w tytule strony wpisujesz np. nazwę etykiety, w adresie internetowym adres etykiety. Jak go znaleźć? Klikasz w etykietę. Na blogu wyświetlają się posty z konkretnej etykiety. Wchodzisz na adres etykiety i go kopiujesz. Podmieniasz domyślne http:// na skopiowany wcześniej adres etykiety. Zapisujesz link i gotowe. Po zmianach wygląda to tak.


Pora na modyfikację menu pod nagłówkiem. Nie widzę go w układzie bloga muszę go, więc poszukać w kodzie html. Przechodzę w bloggerze na Szablon na Edytuj kod HTML. Klikam klawisze Ctrl+F, dzięki czemu pojawia się okienko wyszukiwania. Wpisuję jedną z nazw z dotychczasowych zakładek np. business, parent category, czy health. Nie wiesz, o czym mówię popatrz na nazwy zakładek pod tytułem bloga;) Wybrałam parent category.


Program znalazł odpowiednie zapisy w kodzie html. Teraz trzeba je tylko zmienić. Ja utworzę dwie zakładki. Zmienię Home na Stronę główną i dodam jedną etykietę Dom.
Podmieniam słowo Home na Strona główna, w zapisie kodu jest już utworzony link do strony głównej.
Tak samo zrobię z zakładką dom. Zamieniam Business na Dom, a # z <a href='#'> podmieniam na link do etykiety Dom. Uwaga w tym zapisie link do etykiety wpisujemy nad nazwą zakładki/etykiety. Może być inaczej, trzeba z tym uważać. Resztę zapisu kasuję. Może się okazać, że chcemy skasować za dużo, ale w takim wypadku program nas nie puści dalej.

I mamy:



Tak jak obiecałam pokażę jeszcze jeden sposób opisu menu.


W niektórych szablonach w Układzie można znaleźć gadżet Edit This Menu. Jeśli coś takiego macie to jesteście u celu. Klikacie Edytuj.


Postępujecie analogicznie jak wcześniej. Wpisujecie nazwę zakładki/strony w Nazwa nowej witryny, a adres np. etykiety w Adres URL nowej witryny. Przy nazwie zakładek po Edit Delete macie strzałki, którymi możecie ustalić kolejność wyświetlania zakładek i to tyle.

Wszystkie zmiany wprowadzam na blogu: http://rozanyogrod.blogspot.com/.

Z innymi opisami menu się nie spotkałam, chociaż z pewnością istnieją. 
Przyjemnej pracy.





5 komentarzy:

  1. Kurcze.. Dokładnie tak robiłam.. :/ A i tak nie mogłam zapisać szablonu i menu się nie wyświetlało tak, jak chciałam, czyli z moim szablonem.. :/ Pojawia mi się czerwony napis, że li musi być oznaczony "/", o ile dobrze pamiętam. Jak będę robić to jeszcze raz, zrobię print screena, jeśli pojawi się ponownie, i Ci prześlę na fb, ok? Wybiorę inny szablon, bo może coś nie gra w tym jednym, na który się uparłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie myślę, że może coś skasowałam czyszcząc kod.. :> I stąd te komunikaty? Już sama nie wiem.. :)

      Usuń
    2. Prześlij. Chociaż lepiej szukać na żywym szablonie wtedy wgrałabym sobie na jakiegoś bloga i tam sprawdziła, a ty byś przekopiowała wybrany fragment kodu. Oczywiście jeśli znajdę;) Zazwyczaj znajduję;) Namieszam, namieszam i ta ta. Kiedyś tak po kilku godzinach odblokowałam drukarkę. Jak? Nie mam bladego pojęcia co w końcu zadziałało;)

      Usuń
  2. Ty to masz cierpliwość.. :D Ja szybko odpadam przy takich sprawach, bo jak się nie da, to nie mam czasu na szukanie przyczyny (z drukarką po 10 minutach bym odpuściła, w życiu nie poświęciłabym kilku godzin :D; swoją drogą w razie problemów dzwonię do serwisu ;);)).

    Prześlę Ci kod tego, który chciałam stworzyć, a nie zadziałał. Zapisałam go sobie w wordzie. :)

    Dziekuję, że się zgodziłaś mi pomóc :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta drukarka musiała zacząć działać. Miałam na niej wydrukować pracę magisterską. Termin się zbliżał wielkimi krokami. A wtedy nie każdy dysponowal komputerem, a tym bardziej drukarką;)

      Usuń