niedziela, 20 lipca 2014

Uwaga zmieniam szerokość posta. Jak w bloggerze zmienić szerokość posta, nagłówka i menu głównego?

Czasami mam wrażenie, że diabeł szepcze mi do ucha. Tak chyba było i tym razem. Tylko, że tym razem wiem kto się w niego wcielił. Mój diabełek ma na imię Ula.

Ula poprosiła mnie o pomoc przy zmianie szerokości posta. Od razu zakiełkowała mi w głowie myśl, żeby zmienić szerokość posta na moim blogu. No i zaczęło się. Zadziałał efekt domina. Czasami dobrze byłoby się zastanowić, czy warto cokolwiek ruszać. Ale zaczęłam o tym myśleć, jak już zabrnęłam za daleko.

Jak powiedziałam A trzeba było powiedzieć B. Ostatecznie zmiana szerokości posta wymusiła zmianę szerokości całego bloga, szerokości nagłówka, menu, pokazu slajdów, samych slajdów oraz szerokości stopki. Ponadto musiałam zmienić ułożenie like button'a po czytaj dalej, ustawienia w gadżecie Zobacz również oraz zmienić odległość między kolejnymi postami. Wszystko byłoby w porządku gdyby mój komputer nie był chodzącym trupem, który dożył wczoraj swojego żywota.

Nie ukrywam, że jeśli chodzi o HTML'a to działam na totalnego czuja. Ale do brzegu;)

1. Zmiana szerokości całego bloga, nagłówka i menu głównego.

Chcąc zmienić szerokość posta wiedziałam, że muszę zacząć od zmiany szerokości całego bloga.
Przeszłam więc do Szablon, do Edytuj kod HTML.


Poszukałam fragmentu kodu <b:skin>...</b:skin> i go rozszerzyłam.

Znalazłam fragment kodu opisujący ramy zewnętrzne mojego bloga.


Szukajcie w kodzie zapisów z największą liczbą px, a na pewno traficie. W moim przypadku miałam 960px, które zamieniłam na 1060px. Dlaczego 1060px? Traf. Pomyślałam, że rozpocznę od powiększenia szerokości o 100px i zobaczę, czy taka szerokość będzie mi odpowiadała. Ostatecznie pozostałam przy 1060px.

Po rozszerzeniu ram zewnętrznych mój blog się rozjechał, dlatego szybko przystąpiłam do dalszych zmian.

Znalazłam fragment kodu opisujący nagłówek.


Było 960px, które zmieniłam na 1060px.

Ostatnie, co musiałam zmienić to szerokość menu głównego. Robiłam to dosłownie wczoraj i dzisiaj, jak kamień w wodę, nie mogłam znaleźć, co zmieniłam, że zadziałało. Okazało się, że zmiany wprowadziłam na pałę. Znalazłam w kodzie ostatni zapis: 960px i zamieniłam na 1060px. Okazało się, że to było to.


2. Zmiana szerokości posta

Zwiększyłam układ bloga o 100px, wobec czego mogę rozszerzyć posta o taką samą wartość. Ja tak zrobiłam, ale tak naprawdę zamiast posta można rozszerzyć pasek boczny lub podzielić tę wartość pomiędzy posta i pasek boczny. Robiłam wprawki, dlatego ostatecznie rozszerzyłam tylko samego posta. Na razie;)

Znalazłam odpowiedni fragment kodu.


Gdzie:


określa szerokość posta. Było 615px, które zmieniłam na 715px.

Jeśli chcecie zmienić szerokość paska bocznego to musicie znaleźć poniższy kod.


3. To jeszcze nie koniec. Następnie dostosowałam szerokość pokazu slajdów i samych slajdów.


fp  - slider odpowiada za szerokość pokazu slajdów. Zmieniłam 615px na 715px.
fp - slides odpowada za szerokość slajdu. Zmieniłam 615px na 715px.

4.  Na końcu zmieniłam szerokość pojedynczego paska stopki.


Było 300px zmieniłam na 333px. Trzy paski, czyli 100px : 3 wyszło mi 33,3(3) px ;)


5. Zmiana w gadżecie Zobacz również.

Po rozszerzeniu posta znalazło się miejsce na jeszcze jeden powiązany post, dlatego postanowiłam zmienić ich liczbę z 7 na 8.

Jak dodać gadżet Zobacz również i ustawić liczbę powiązanych postów poczytajcie tutaj.

6. Zmiana odległości pomiędzy postami i pomiędzy tekstem czytaj więcej, a like button'em.

Powyższe zmiany wprowadziłam poprzez zastosowanie zapisu <br/> w odpowiednich miejscach kodu HTML.

I to już koniec.

Na chwilę obecną kończę ze zmianami.





0 komentarze:

Prześlij komentarz