sobota, 12 lipca 2014

Biszkopt z malinami i borówką amerykańską

Monika i spółka; Przepis na podkład biszkoptowy z wypełnieniem z malin, borówką amerykańską i galaretką agrestową
Naszło mnie dzisiaj, żeby coś upiec. Dosłownie naszło. W takich chwilach muszę szybko podjąć decyzję, co upiec i od razu przystąpić do działania. A to wszystko z prostego powodu. Jak szybko mnie naszło tak szybko może mi się odechcieć;)

Pomyślałam, że dawno nie piekłam biszkoptu z owocami. W pierwszej chwili pomyślałam o truskawkach, ale wyprawa do sklepu zweryfikowała mój pomysł i ostatecznie stanęło na malinach i borówce amerykańskiej.

Biszkopt z malinami i borówką amerykańską szumnie brzmi, a tak naprawdę jest to biszkoptowy podkład wyłożony owocami i zalany galaretką. Niestety nie smakują mi podkłady dostępne w sklepach dlatego jestem zmuszona piec podkłady sama.

Jak się okazuje ciasto biszkoptowe zrobione według standardowego przepisu starcza na dwie foremki. Miałam do wyboru, albo zmniejszyć ilość składników o połowę, albo zrobić dwa podkłady. Wybrałam drugą opcję, ale poszłam jeszcze dalej, bo kupiłam drugą foremkę. Tak więc mam dwie foremki, dzięki czemu piekę dwa podkłady za jednym zamachem.

Przepis na dwa biszkopty z malinami i borówką amerykańską

Składniki na dwa podkłady biszkoptowe

  • 8 jaj
  • szklanka cukru pudru
  • 1 1/2 szklanki mąki krupczatki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • tłuszcz i bułka tarta do formy
  • forma "owocówka".

Składniki na wypełnienie dwóch podkładów

  • 2 torebki galaretki agrestowej (może być o innym smaku, ale ja używam tylko agrestowej )
  • 1 duże opakowanie malin 
  • 1 małe opakowanie borówki amerykańskiej

Wykonanie

Jaja umyć, oddzielić żółtka od białek. Ubić pianę z białek, a pod koniec ubijania dodać część cukru pudru, aby pianę usztywnić. Do piany dodać rozmieszane z resztą cukru żółtka i lekko wymieszać. Powoli wsypywać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Delikatnie wymieszać. Podzielić ciasto na dwie części. Wylać ciasto do do formy wysmarowanej tłuszczem i posypanej drobno zmieloną tartą bułką. Piec w 170°C około 30 – 40 min. 

Umyć formę. Wylać ciasto do formy wysmarowanej tłuszczem i posypanej tartą bułką. Upiec drugi podkład.


Monika i spółka; Przepis na podkład biszkoptowy z wypełnieniem z malin, borówką amerykańską i galaretką agrestową
Przygotować galaretkę. Ostudzić. Wyłożyć podkłady owocami i zalać galaretką. Odstawić do zakrzepnięcia.

Jak ktoś nabrał ochoty to może wybrać krótszą wersję i kupić gotowy podkład. 

Ale uwierzcie, to nie to samo.


Monika i spółka; Przepis na podkład biszkoptowy z wypełnieniem z malin, borówką amerykańską i galaretką agrestową

Monika i spółka; Przepis na podkład biszkoptowy z wypełnieniem z malin, borówką amerykańską i galaretką agrestową





    0 komentarze:

    Prześlij komentarz