środa, 2 lipca 2014

In vitro - kolejne udogodnienia. Refundacja leków stosowanych przed zabiegiem in vitro.

Monika i spółka; Od 1 lipca 2014 roku refundacja 13 preparatów wspomagających stymulację hormonalną przy sztucznym zapłodnieniu.
Już rok minął od wprowadzenia Programu - Leczenie Niepłodności Metodą Zapłodnienia Pozaustrojowego na lata 2013 - 2016. Kto by pomyślał? Wszyscy przecież pamiętamy, jakie temu towarzyszyły emocje. Ile było dyskusji.

Pamiętam jedną wypowiedź w telewizji, po której opadły mi ręce, cycki i nie wiem, co jeszcze. Poseł na Sejm John Godson powiedział, że jest przeciwny. No dobrze, ale dlaczego Pan jest przeciwny? Bo takie są moje przekonania. Bo... Czy Pan wie, na czym polega zabieg in vitro? I tutaj bomba. Nie, ja nie jestem lekarzem. Zachowałam ogólny sens. Chodzi mi o to, że facet nie wiedział, o czym mówi, a jego głos miał i decydował o losie całego Programu. Niedobrze się robi. O zgrozo to człowiek wykształcony, wykładowca na wielu uczelniach. Ciekawe, czy do obowiązków na uczelni przykłada się tak samo?

Monika i spółka; Od 1 lipca 2014 roku refundacja 13 preparatów wspomagających stymulację hormonalną przy sztucznym zapłodnieniu.

Na szczęście to już za nami, a Ministerstwo Zdrowia na fali sukcesu Programu wprowadza następne udogodnienia dla par starających się o dziecko. Od 1 lipca 2014 roku, na liście leków refundowanych pojawiło się 13 preparatów wspomagających stymulację hormonalną przy sztucznym zapłodnieniu. Brawo. Powoli, ale i w tym temacie zbliżamy się do standardów obowiązujących w innych krajach europejskich.

Lista klinik biorących udział w rządowym programie in vitro
Leki stosowane w procedurze in vitro objęte refundacją od 1 lipca 2014 r.





0 komentarze:

Prześlij komentarz