niedziela, 1 grudnia 2013

Modyfikacja kodu html szablonu

i spółka; Modyfikacja kodu html szablonu

Jestem z siebie dumna. Wreszcie udało mi się znaleźć i poprawić w kodzie html, format nagłówka daty. Wydawałoby się, w czym problem? Wystarczy wejść w ustawienia. Niestety w tym wypadku nie było to takie proste. Szablon, który wybrałam dla mojego bloga był pierwotnie dedykowany dla platformy wordpress. Znalazłam 2 jego przeróbki na platformę blogger. Niestety każda z nich miała pewne braki. Jako bazę wybrałam ten, który zawierał czynne przyciski udostępniania takie, jakie są systemowo generowane w bloggerze.

Niestety w jego stopce nie było informacji o autorze i godzinie powstania postu. To znalazłam i nadpisałam już wcześniej. Niestety nie mogłam znaleźć zapisów o formacie nagłówka daty. Nie skutkowało zmienianie formatu daty w ustawieniach, gdyż błąd w kodzie html polegał na tym, że zarówno format daty jak i czasu powstania postu był generowany po czasie. Tak, więc w nagłówku postu jak i w stopce wyświetlała mi się godzina.
Zacięłam się, że znajdę gdzie jest błąd i zmodyfikuję kod html szablonu. Oczywiście, co niektórzy, niemający nigdy wcześniej do czynienia z html, niepytani, udzielali mi cennych rad i wskazówek. Czym doprowadzili mnie ostatecznie do szewskiej pasji. Znowu mogłoby się wydawać, w czym problem? Przecież wystarczy porównać zapisy. OK. Proszę bardzo. Porównywałam. Nie wiedziałam, bo i skąd, to moja pierwsza, no prawie pierwsza przygoda z html, że zapisy mogą się tak różnić zależnie od projektanta. Ale znalazłam. Na początku wyskakiwały informacje o błędach w zapisie, ale krok po kroku doszłam do szczęśliwego końca. Poszłam za ciosem i zmieniłam jeszcze czcionki, które nie wyświetlały polskich znaków. Jeszcze dodam parę gadżetów i funkcji i będzie cacy. Wtedy pewnie zacznę szukać nowego szablonu, żeby znowu trochę pogrzebać. A może przerobię sobie jakiś kurs html'a? Zobaczę.
Niuniek w tym czasie smacznie spał pozwalając mamie spokojnie pracować.





3 komentarze:

  1. Świetny szablon. Podziwiam zrobienie czegoś takiego. Sama mam ochotę na odrobinę szaleństwa szablonowego, ale najzwyczajniej w świecie czasu brak ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Trochę czasu zajęło mi znalezienie tego szablonu. U mnie też z czasem różnie. Niuniek 8 kończy 9 miesięcy. Panowie jednak rozumieją, że mnie to odpręża i lepiej zostawić mnie w spokoju. Chociaż nie mogą sobie darować udzielania mi dobrych rad;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że szablon rzeczywiście jest REWELACYJNY! uwielbiam wszelkiego typu kalendarze, organizery i taki widok od razu wywołał u mnie uśmiech.. Kurs skończ, nie zaszkodzi, a może i przyda się kiedyś w celach zarobkowych? Kto wie. Sama o tym myślę.

    Też kombinuję ze swoim blogiem, ale na razie mało mam czasu i wciąż jeszcze nie osiągnęła zamierzonego efektu.

    Trzymam kciuki za wszelkie następne poprawki.

    Pozdrawiam!

    MisjaMacierzyństwo
    www.misjamacierzynstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń