wtorek, 2 września 2014

TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca

Monika i spółka; TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca - Andrew Clover. Opinia i recenzja: TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca - Andrew Clover.
"Ta książka to podróż, którą autor
rozpoczął jako ojciec mimo woli
i zakończył jako najszczęśliwszy 
człowiek w Londynie,
ponieważ nauczył się od swoich córek
tego, że jeśli chcesz się dobrze bawić,
musisz po prostu rozpocząć zabawę."

O mojej awersji do wszelkiego rodzaju poradników związanych z pielęgnacją i wychowaniem dzieci pisałam już wcześniej. Jak dla mnie to są w nich same nudy i zazwyczaj na końcu ich lektury okazuje się, że nie ma w nich odpowiedzi na moje pytania. 

Wszystko uległo zmianie, gdy przez przypadek trafiłam na książkę Anrew Clover'a Tata Rządzi! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca. 

Powtórzę za jej autorem. Tata Rządzi! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca
"To książka o zasadach, jakich nauczyły mnie moje córki. Część z nich jest tylko niemądra... 
- Kiedy obok przejeżdża pociąg, musisz mu pomachać.
- Kiedy dojdziesz do ostatniego schodka, musisz zeskoczyć.
- Jeśli masz szczęście, że znajdziesz łazienkę, w której światło zapala się za pociągnięciem sznureczka, musisz go pociągnąć tak ze dwieście lub trzysta razy. 
Ale niektóre z tych zasad są bardziej głębokie.. 
- Nie śpiesz się.
- Podrzyj plan.
- Jeśli chcesz się naprawdę dobrze bawić, najlepiej namaluj sobie na twarzy mordkę tygrysa."
Po takim opisie stwierdziłam, ja muszę ją mieć. Ten facet najwyraźniej wie, o czym pisze. Ta książka to będzie dobry prezent dla mojego męża, przyszłego tatusia. Niestety skończyło się na tym, że ja ją przeczytałam dwukrotnie, mój mąż wcale. No cóż nie wie, co stracił. Jego strata, mój zysk.

Tytuł Tata rządzi! sugeruje, że jest to książka tylko dla tatusiów. Według mnie nic bardziej mylącego. Jest to tak naprawdę książka dla każdego. Chociaż polecam ją szczególnie osobom, które planują poświęcić się pełnoetatowej opiece nad dziećmi. Gdyż właśnie takie osoby znajdą w niej wsparcie moralne w chwilach zwątpienia. Zrozumieją, że niektórych kwestii nie przeskoczą, więc po co tracić czas i energię.

Autor szczerze do bólu i z dużą dawką humoru opisuje w książce swoje tacierzyństwo. Od momentu, w którym poznał kobietę swojego życia, przez naciski i nagabywanie go o powiększenie rodziny, po zostanie pełnoetatowym tatą dwójki, a docelowo trójki córek i jak deklaruje autor zostanie najszczęśliwszym człowiekiem w Londynie.

Osiągnięcie przez Andrew stanu nirwany poprzedzone było potem i łzami. Jako osoba bezrobotna, bez stałego źródła dochodu to właśnie on został oddelegowany do całodziennej opieki nad córkami. Musiał sobie poradzić z wszechogarniającą frustracją, niedocenieniem, wygórowanymi wymaganiami, brakiem czasu i utratą dawnych przyjaciół. Pełnoetatowe mamy, brzmi znajomo?

Wszystkie jednak wiemy, że nadchodzi taki moment kiedy wszystko traci na znaczeniu. Moment, w którym nasze dziecko patrzy na nas wzrokiem pełnym ufności

Monika i spółka; TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca - Andrew Clover. Opinia i recenzja: TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca - Andrew Clover.
Źródło: TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca

i pełnym miłości. Dla takich chwil warto żyć.

Monika i spółka; TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca - Andrew Clover. Opinia i recenzja: TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca - Andrew Clover.
Źródło: TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca

TATA RZĄDZI! czyli 63 zasady szczęśliwego ojca to zbiór zasad, które wypracował i do których stosuje się tytułowy tata. Jest to wypadkowa jego doświadczenia wynikającego z opieki nad córkami i obserwacji zaznajomionych dzieci i ich rodziców. On naprawdę wie, o czym pisze.





2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Nastaw się tylko, że Clover opisuje w książce swoje życie, barwne życie. Przynajmniej dla mnie. Chociaż nie na tyle, żeby mnie zaszokować, czy zniesmaczyć;)

      Usuń